Weet iemand hoe je een sticker eraf krijgt hij zit helemaal vastgeplakt en krijg hem met de hand niet eraf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (12)

Ooh, dat is niet zo moeilijk gewoon met een stokje of een scherpe ding eronder en eraf scheuren, heel makkelijk te verwijderen met terpetine;). Geloof me, Try before you die.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherpe dingen eronder porren is zeker nuttig. Behalve als het op een krasgevoelige oppervlakte is. En het beste wat je kan gebruiken is wasbenzine. Geen terpentine. Ik heb in een grafisch bedrijf gewerkt waar lijm en plaksel een soort gewoonte was. Ook dingen die bijna niet los te krijgen waren met een scherp voorwerp. Maar wasbenzine deed wonderen. Terpentine daarin tegen niet zo heel erg veel.
Het ligt er aan waar je het vanaf wil halen, maar als je hem nat maat, kan je hem er waarschijnlijk wel af halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ook als je het warm maakt met een föhn, gaat het er makkelijker af, zeker met een speciaal plat krabbertje, anders beschadig je het oppervlak. Soms ook met wasbenzine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, de fohn. En de laatste restjes met wasbenzine. gaat prima
Het gaat het makkelijkst als het nat is. Je kan er bijvoorbeeld met een nat washandje overheen. Ik zelf vind het altijd het fijnst om het eraf te halen tijdens het douchen of in bad. Dan kan je het er zo afweken. Succes!

Toegevoegd na 19 uur:
Oeps ik had niet goed gelezen. Op de een of andere manier dacht ik aan een sticker op pleister op je hand. Maar met een nat washandje eroverheen kan nog steeds :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik zei terpetine ik bedoelde wasbenzine idd :)
Je kunt gewoon stickerverwijderaar kopen, dat is geloof ik van HG. Dat zal ongeveer hetzelfde zijn als die wasbenzine gok ik. Je moet er trouwens niet teveel van inademen, want dan word je helemaal dizzy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HG is ongelooflijk duur, je hebt ook praxis/gamma huismerk, werkt precies hetzelfde en scheelt je 5 eu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch een + trouwens.
Het beste is met alchol te koop bij etos/kruidvat. (het is ook een desinfecterend spul; succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol lost stickerlijm slecht op.
Wasbenzine op een stukje keukenpapier doen. Met het keukenpapier deppen en dan voorzichtig met je nagel de sticker loshalen.

Toegevoegd na 10 uur:
Nagellakremover werkt ook. Zelfde methode met het keukenpapier.

Beide gebruikten wij in de winkel om lastige prijsstickers te verwijderen.
13 jaar geleden
DE manier -gemakkelijk én milieuvriendelijk- om stickers te verwijderen is de sticker in te wrijven met lijnzaadolie; de gewone huishoudolie die je gebruikt om te bakken/braden dus. Na een paar seconden kun je de sticker er oh zo snel van af halen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met je een aansteker/vlammetje over de sticker (niet op één punt blijven hangen anders krijg je een brand vlek) en herhaal dit totdat er een lipje omhoog komt, nu kan je de sticker er zonder dat er lijm achterblijft vanaf trekken.

je hebt ook huismerk stickerremover van praxis,gamma of karwei, werkt ook prima. (uitleg staat op het flesje.)Ik zag eerder al HG staan, maar dit kost zoveel geld voor iets wat helemaal niet bijzonder is en het werkt niet beter dan het huismerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het vochtig maken en erover heen krasen ofzo, als je de tafel ofzo beschadigt die het dan met diets minder scherps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik stickerverwijderaar. Te koop bij de Gamma en zo. Werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met pindakaas. Dik eropsmeren, even in laten werken, als het goed is trek je hem er zo af! Lampenolie is ook nog een optie.